אתנ"כתא

יום רביעי, א' אלול תשע"ז

ברוך הבא אורח | התחבר או הרשם
   הצג פרשות ועליות. הצג אותיות פסוק ופרק. הצג קישורים להודעות. גודל הכתב:
 טז א וַיִּקַּ֣ח קֹ֔רַח בֶּן־יִצְהָ֥ר בֶּן־קְהָ֖ת בֶּן־לֵוִ֑י וְדָתָ֨ן וַאֲבִירָ֜ם בְּנֵ֧י אֱלִיאָ֛ב וְא֥וֹן בֶּן־פֶּ֖לֶת בְּנֵ֥י רְאוּבֵֽן׃ ב וַיָּקֻ֙מוּ֙ לִפְנֵ֣י מֹשֶׁ֔ה וַאֲנָשִׁ֥ים מִבְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֖ל חֲמִשִּׁ֣ים וּמָאתָ֑יִם נְשִׂיאֵ֥י עֵדָ֛ה קְרִאֵ֥י מוֹעֵ֖ד אַנְשֵׁי־שֵֽׁם׃ ג וַיִּֽקָּהֲל֞וּ עַל־מֹשֶׁ֣ה וְעַֽל־אַהֲרֹ֗ן וַיֹּאמְר֣וּ אֲלֵהֶם֮ רַב־לָכֶם֒ כִּ֤י כָל־הָֽעֵדָה֙ כֻּלָּ֣ם קְדֹשִׁ֔ים וּבְתוֹכָ֖ם יְדוָ֑ד וּמַדּ֥וּעַ תִּֽתְנַשְּׂא֖וּ עַל־קְהַ֥ל יְדוָֽד׃ ד וַיִּשְׁמַ֣ע מֹשֶׁ֔ה וַיִּפֹּ֖ל עַל־פָּנָֽיו׃ ה וַיְדַבֵּ֨ר אֶל־קֹ֜רַח וְאֶֽל־כָּל־עֲדָתוֹ֮ לֵאמֹר֒ בֹּ֠קֶר וְיֹדַ֨ע יְדוָ֧ד אֶת־אֲשֶׁר־ל֛וֹ וְאֶת־הַקָּד֖וֹשׁ וְהִקְרִ֣יב אֵלָ֑יו וְאֵ֛ת אֲשֶׁ֥ר יִבְחַר־בּ֖וֹ יַקְרִ֥יב אֵלָֽיו׃ ו זֹ֖את עֲשׂ֑וּ קְחוּ־לָכֶ֣ם מַחְתּ֔וֹת קֹ֖רַח וְכָל־עֲדָתֽוֹ׃ ז וּתְנ֣וּ בָהֵ֣ן ׀ אֵ֡שׁ וְשִׂימוּ֩ עֲלֵיהֶ֨ן קְטֹ֜רֶת לִפְנֵ֤י יְדוָד֙ מָחָ֔ר וְהָיָ֗ה הָאִ֛ישׁ אֲשֶׁר־יִבְחַ֥ר יְדוָ֖ד ה֣וּא הַקָּד֑וֹשׁ רַב־לָכֶ֖ם בְּנֵ֥י לֵוִֽי׃ ח וַיֹּ֥אמֶר מֹשֶׁ֖ה אֶל־קֹ֑רַח שִׁמְעוּ־נָ֖א בְּנֵ֥י לֵוִֽי׃ ט הַמְעַ֣ט מִכֶּ֗ם כִּֽי־הִבְדִּיל֩ אֱלֹהֵ֨י יִשְׂרָאֵ֤ל אֶתְכֶם֙ מֵעֲדַ֣ת יִשְׂרָאֵ֔ל לְהַקְרִ֥יב אֶתְכֶ֖ם אֵלָ֑יו לַעֲבֹ֗ד אֶת־עֲבֹדַת֙ מִשְׁכַּ֣ן יְדוָ֔ד וְלַעֲמֹ֛ד לִפְנֵ֥י הָעֵדָ֖ה לְשָׁרְתָֽם׃ י וַיַּקְרֵב֙ אֹֽתְךָ֔ וְאֶת־כָּל־אַחֶ֥יךָ בְנֵי־לֵוִ֖י אִתָּ֑ךְ וּבִקַּשְׁתֶּ֖ם גַּם־כְּהֻנָּֽה׃ יא לָכֵ֗ן אַתָּה֙ וְכָל־עֲדָ֣תְךָ֔ הַנֹּעָדִ֖ים עַל־יְדוָ֑ד וְאַהֲרֹ֣ן מַה־ה֔וּא כִּ֥י (תלונו) [תַלִּ֖ינוּ] עָלָֽיו׃ יב וַיִּשְׁלַ֣ח מֹשֶׁ֔ה לִקְרֹ֛א לְדָתָ֥ן וְלַאֲבִירָ֖ם בְּנֵ֣י אֱלִיאָ֑ב וַיֹּאמְר֖וּ לֹ֥א נַעֲלֶֽה׃ יג הַמְעַ֗ט כִּ֤י הֶֽעֱלִיתָ֙נוּ֙ מֵאֶ֨רֶץ זָבַ֤ת חָלָב֙ וּדְבַ֔שׁ לַהֲמִיתֵ֖נוּ בַּמִּדְבָּ֑ר כִּֽי־תִשְׂתָּרֵ֥ר עָלֵ֖ינוּ גַּם־הִשְׂתָּרֵֽר׃
הוסף הודעה

סיון
כ"ה
תשס"ט

ציורי תנ"ך: מחלוקת קרח ואנשיו / מאת אהובה קליין(c) -אהובה קליין
במדבר פרק טז פסוק א

קישורים חיצוניים ותמונות:
      מחלוקת קרח ועדתו.(תמונה)

סיון
כ"ז
תשס"ט

"ויקח קורח" - מה לקח? -גלעד
במדבר פרק טז פסוק א
והאם גם דתן, אבירם ואון לקחו את אותו דבר?

סיון
כ"ז
תשס"ט

"רב לכם בני לוי" -גלעד
במדבר פרק טז פסוק ז
למה מדבר על שבט לוי? הרי כלולים שם גם דתן אבירם ואון שהם מבני ראובן, ונשיאי העדה מכל השבטים?

סיון
כ"ה
תשס"ט

הנועדים -יונתן
במדבר פרק טז פסוק יא
לכאורה (לפחות לפי' רש"י) היה צ"ל "נועדים" ולא "הנועדים", שהיה הוא אומר להם אתם נועדים על ה' ולא על אהרן!

סיון
כ"ז
תשס"ט

"וישלח משה לקרוא לדתן ואבירם"- ואון? -גלעד
במדבר פרק טז פסוק יב
לאן נעלם און בן פלת מאז תחילת הסיפור? (הוא לא מוזכר שוב גם בהמשך)

סיון
כ"ז
תשס"ט

טענת דתן ואבירם -גלעד
במדבר פרק טז פסוק יג
איך הם קוראים לארץ מצרים "ארץ זבת חלב ודבש" והרי חוץ מזה שהיו שם עבדים, ובטח לא נהנו שם, מצרים היא ארץ שאין בה פירות ("מצרים כגן הירק", בנ"י זוכרים משם רק ירקות), ולכן היא לא יכולה לזוב דבש (תמרים).
הפניות:
    מצרים כגן הירק (דברים יא, י)
    זוכרים רק ירקות (במדבר יא, ה)

סיון
כ"ז
תשס"ט

"העליתנו מארץ זבת חלב ודבש" -גלעד
במדבר פרק טז פסוק יג
יש סתירה פנימית בדבריהם, כי אם באמת מצרים היא הטובה, הם צריכים להגיד "כי הורדתנו מארץ זבת חלב ודבש".
מאמרים וביאורים באתר ויקיטקסט