![]() |
יום שבת, כ"ו תשרי תשפ"ו |
ברוך הבא אורח | התחבר או הרשם |
  
הצג אותיות פסוק ופרק. הצג קישורים להודעות. גודל הכתב:
 כג וַיָּבֹ֜אוּ הַנְּעָרִ֣ים הַֽמְרַגְּלִ֗ים וַיֹּצִ֡יאוּ אֶת־רָ֠חָב וְאֶת־אָבִ֨יהָ וְאֶת־אִמָּ֤הּ וְאֶת־אַחֶ֙יהָ֙ וְאֶת־כָּל־אֲשֶׁר־לָ֔הּ וְאֵ֥ת כָּל־מִשְׁפְּחוֹתֶ֖יהָ הוֹצִ֑יאוּ וַיַּ֨נִּיח֔וּם מִח֖וּץ לְמַחֲנֵ֥ה יִשְׂרָאֵֽל׃
ניסן
כ"ח
תשס"ט
יהושע פרק ו פסוק כג
למה מתייחסים פה אל המרגלים בתור נערים?
זה המקום היחיד לענ"ד שהם נקראים כך.
זה המקום היחיד לענ"ד שהם נקראים כך.
אייר
י"ב
תשס"ט
יהושע פרק ו פסוק כג
נער, מעבר לפירוש הרגיל בו אנו משתמשים כיום, היא מילה שמשמשת להגיד "משרת". כך מצינו עם אברהם, "ויאמר אברהם אל נעריו שבו לכם פה עם החמור ואני והנער נלכה עד כה ונשתחוה ונשובה אליכם" וכן בספר שמואל, כששמואל משרת את עלי הוא מוזכר כ"נער" לאחר מכן, בשמו, שמואל. וכן עם אבנר בן נר "ישחקו הנערים לפנינו" ועוד מקומות רבים.
ובאמת ניתן לפרש שכאן הם נזכרים כאן שהרי זה נעשה מתוך התבטלות ליהושע שהרי ציווה אותם: "רק רחב הזונה תחיה היא וכל אשר אתה בבית כי החבאתה את המלאכים אשר שלחנו", ומתוך כך שהם קיימו את ציוויו של שמואל, הרי הם מוגדרים כנערים.
ובאמת ניתן לפרש שכאן הם נזכרים כאן שהרי זה נעשה מתוך התבטלות ליהושע שהרי ציווה אותם: "רק רחב הזונה תחיה היא וכל אשר אתה בבית כי החבאתה את המלאכים אשר שלחנו", ומתוך כך שהם קיימו את ציוויו של שמואל, הרי הם מוגדרים כנערים.