![]() |
ליל שלישי, ו' שבט תשפ"א |
ברוך הבא אורח | התחבר או הרשם |
  
הצג פרשות ועליות.
הצג אותיות פסוק ופרק. הצג קישורים להודעות. גודל הכתב:
 א א בְּרֵאשִׁ֖ית בָּרָ֣א אֱלֹהִ֑ים אֵ֥ת הַשָּׁמַ֖יִם וְאֵ֥ת הָאָֽרֶץ׃
כסלו
ל'
תשע"ט
בראשית פרק א פסוק א
"וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ" לשם יתברך אין דמות ואין צלם לכן תחילה ברא השם יתברך את מלאכיו אשר להם יקרא "אלהים" שזה שם כולל, ולפי צלמם ניתן לברוא אדם. לכן הנצח בורא מציאות שהיא חציה נצח וחציה מוגבלת כדי להתחיל לברוא בעולם שכולו הגבלה. בראשית ברא (השם) אלהים את השמים ואת הארץ... תחילה ברא השם את שגרירות האינסוף ביקום המוגבל ואחכ ברא את השמים ואת הארץ שהם מקום וזמן.
או במילים אחרות תחילה איפשר גילוי של אור האינסוף עי צמצומו ל"אלהים" ואז ברא לאותו צמצום מקום וזמן- הארץ היא המקום(כל מקום) והשמים שהם גורמי השמים האחראים על זמנים ומועדים.
לפני פסוק זה לא היה מקום או זמן או קשר לשם יתברך.
או במילים אחרות תחילה איפשר גילוי של אור האינסוף עי צמצומו ל"אלהים" ואז ברא לאותו צמצום מקום וזמן- הארץ היא המקום(כל מקום) והשמים שהם גורמי השמים האחראים על זמנים ומועדים.
לפני פסוק זה לא היה מקום או זמן או קשר לשם יתברך.